ثبت درخواست سریع تعمیر
  • +98-9124433425
  • همه روزه از ساعت 8 صبح الی 10 شب

مشکلات دیگ ماشین لباسشویی و نحوه تعمیر آن

تعمیر ماشین لباسشویی

با وجود پیشرفت تکنولوژی و تولید لوازم خانگی جدید و پیشرفته باز هم به دلایل مختلفی لوازم منزل دچار مشکلات و تعمیر می شوند. ماشین لباسشویی نیز جز این لوازم می باشد که ممکن است برای هر یک از قسمت های آن مشکلی پیش بیاید. در این مقاله می خواهیم به مشکلات مربوط به دیگ ماشین لباسشویی بپردازیم.

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای اکثر شما پیش آمده باشد نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می باشد. درواقع اگر دیگ لباسشویی نچرخد عملا لباسشویی شما هیچ کارایی ندارد پس باید هرچه سریع تر مشکل را رفع کنید.

 

پارگی در تسمه لباسشویی :

بیشتر ماشین هایی که در بازار وجود دارند مدل های تسمه ای می باشند. در صورتی که دیگ ماشین لباسشویی در حین شستشو یا بعد از شروع آبگیری نچرخد ابتدا باید ماشین را خاموش کنید و از قسمت پشتی دستگاه تسمه را بررسی کنید.

مطمئن شوید تسمه در جای خود قرار گرفته یا نه. در صورتی که تسمه پاره شده باشد پس از باز کردن درب پشت تسمه، آن را از دور فولی موتور و دیگ به طور کامل در بیاورید چون پس از پاره شدن، رشته های پلاستیکی آن دور فولی ها می پیچند.

روی تسمه شماره و مدل آن یادداشت شده است می توانید آن را تهیه کنید و آن را در جای خود قرار دهید.

برای اینکار ابتدا تسمه را از قسمت پایین به دور فولی موتور بیاندازید و به دور فولی دیگ تا جایی که می توانید بکشید و سپس با دست دیگر فولی را بچرخانید و همزمان با چرخش فولی تسمه را ثابت نگه دارید. پس از نیم دور چرخش فولی تسمه روی فولی دیگ نیز قرار می گیرد.

اگر تسمه پاره نشده و تنها از جای خود بیرون زده باشد با این روش می توانید آن را در جای خود قرار دهید. البته نباید جا انداختن تسمه به راحتی انجام شود یا نیروی زیادی به فولی وارد شود زیرا ممکن است دوباره پس از اولین دورچرخش دیگ این حالت اتفاق بیفتد.

 

خرابی موتور لباسشویی :

محرک اصلی چرخش دیگ ماشین لباسشویی موتور آن است به همین دلیل می توان آن را از مهمترین اجزای لباسشویی تلقی کرد. موتور لباسشویی چرخش دیگ را مستقیما به وسیله ی یک کلاچ به وجود می آورد برای این کار چرخ دنده ای با میله های متصل به آن وجود دارد که باعث به حرکت درآوردن دیگ لباسشویی می شود.

پس اگر هر مشکلی برای یکی از قطعات پیش بیاید در حرکت دیگ نیز اختلال به وجود می آید. ازجمله این مشکلات می توان به ساییدگی کلاچ اشاره کرد. کلاچ به افزایش تدریجی سرعت چرخش دیگ کمک می کند و در صورت خرابی و ساییدگی قابل تعمیر نیست وباید تعویض شود.

بررسی تخصصی و عیب یابی ماشین لباسشویی نیازمند دانش مورد نیاز در این زمینه می باشد . در صورتی که نگران خرابی بیشتر لباسشویی هستید حتما جهت سرویس دهی و تعمیر لباسشویی در تهران از طریق این لینک  با تنکسین مجرب همتا تعمیر تماس بگیرید.

 

عدم رعایت ظرفیت لباسشویی : 

گاهی کاربران به ظرفیت ماشین لباسشویی توجه نمی کنند و حجم بیش از ظرفیت دستگاه، لباس را درون دیگ قرار می دهند. دراین صورت دیگ قادر به چرخش نیست وممکن است دیگ از مکان اولیه خود خارج شودکه همین امر باعث بروز مشکلات دیگر می شود و هزینه های دیگری را در پی خواهد داشت.

 

بسته نبودن درب لباسشویی :

هنگامی که درب لباسشویی را می بندید باید از چفت شدن درب دستگاه اطمینان حاصل کنید تا لباسشویی شروع به کار کند. درصورت چفت نشدن درب، کلید درب مانع از شروع شستشو می شود. چفت را بررسی کنید.در صورتی که خرابی مکانیکی باشد باید آن را عوض کنید و اگر آسیب الکتریکی باشد با استفاده از یک مولتی متر اتصال جریان هر یک از کلیدهای چفت را بررسی کنید، اگر هنگام فعال بودن کلید دارای اتصال نباشد نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

 

خرابی قطعات برد لباسشویی :

برد اصلی دستگاه مهمترین و اصلی ترین قسمت لباسشویی است. جریان برق و شروع به کار دستگاه همگی از این قطعه تامین می شود. مشکل در برد لباسشویی باعث ناقص کار کردن یا از کار افتادن دستگاه می شود. باید برد را از پنل اصلی جدا کنید و قطعات روی آن را بررسی کنید و اگر قطعه ای سوخته باشد آن را عوض کنید، گاهی اوقات با بوی سوختگی می توانید به راحتی متوجه آن شوید.

 

مشکل در استاتور : 

استاتور قطعه ای است که به لباسشویی کمک می کند دیگ را به دو طرف بچرخاند. در صورتی که این قطعه دچار مشکلی شود دیگ نمی چرخد ویا سرعت چرخش آن پایین می آید. در مواردی نیز می تواند موجب ایجاد سروصدای فراوانی شود. با بررسی کردن سیم پیچ ها مشکل را پیدا کنید.

مقالات آموزشی

 image hamta web

تعیین زمان توسط شما

 image hamta web

اعزام سریع تعمیرکار

 image hamta web

تعمیرکاران خبره

 image hamta web

با کمترین هزینه

 image hamta web

گارانتی خدمات

 image hamta web

تهیه قطعات مورد نیاز