چرا ماشین ظرفشویی ظروف را تمیز نمی کند؟

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
چرا ماشین ظرفشویی ظروف را تمیز نمی کند؟
چکیده مقاله :

علت تمیز نشستن ظروف در ظرفشویی

علت تمیز نشستن ظروف در ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی شما عملکرد ضعیفی دارد، یک علت معمول این است که ظروف به صورت نامناسب بارگذاری شده است که امکان دارد مانع اسپری کردن آب یا جلوگیری از حل شدن مواد شوینده شود. از سوی دیگر، اگر ماشین ظرفشویی شما ظروف را به خوبی تمیز نمیکند ممکن است مشکل از دستگاه باشد. اولین گام این است که مقدار مواد شوینده و یا مارکی که استفاده می کنید را تغییر دهید.

 

ماشین ظرفشویی ظروف را تمیز نمی کند

مشکلات تمیز کردن ظروف معمولا به فشار آب، سختی آب یا توانایی بازو های اسپری برای چرخش و اسپری آب ارتباط دارد. 

 

فشار آب خیلی کم است 

برای اینکه ماشین ظرفشویی شما تا سطح مناسب پر شود، فشار آب باید از 20 تا 120 پوند در هر اینچ مربع باشد.اگر احساس می کنید فشار آب کم است همه وسایلی که از آب استفاده می کنند مانند ماشین لباسشویی و... را موقتا غیر فعال کنید. مقدار مناسب مواد شوینده برای استفاده بستگی به میزان بار مصرف ظروف و میزان سختی آب دارد. آب سخت آبی است که در آن مقدار زیادی مواد معدنی حل شده، عمدتاً کلسیم و گاهی اوقات منیزیم وجود دارد.هرچه درجه سختی آب بیشتر باشد مقدار بیشتری مواد شوینده مورد نیاز است. 

 

دمای آب پایین است 

دمای مناسب یرای شستن ظروف توسط ماشین ظرفشویی 60 درجه سانتیگراد است.برای بررس دمای آب یک دماسنج را به مدت دو دقیقه در آب گرم قرار دهید. 

 

اسپری های ماشین ظرفشویی به درستی کار نمی کنند 

اگر ماشین ظرفشویی شما بعد از بررسی مراحل فوق هنوز درست کار نمی کند و ظروف را تمیز نمی کند به صدای چرخش بازوهای اسپری که در بالا و پایین محفظه داخلی دستگاه قرار دارد توجه کنید.اگر بازوها نمی چرخند یا چرخش ضعیفی دارند دستگاه را خاموش کنید و اجازه بدهید دستگاه خنک شود سپس بررسی کنید که هیچ شئی جلوی چرخش را نگرفته باشد. اگر چرحش بازوهای اسپری مشکلی نداشت بررسی کنید که آیا شدت اسپری آب مناسب است یا نه اگر شدت اسپری ضعیف بود توجه کنید که سوراخ های روی بازوها گرفتگی نداشته باشند.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل و شماره تماس شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است