استانداردهای NSF 42 و NSF 53

5 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
استانداردهای NSF 42 و NSF 53
چکیده مقاله :

استانداردهای NSF 42 و NSF 53

استانداردهای NSF 42 و NSF 53

در سال 1994سازمان NSF از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان به عنوان بنیاد ملی بهداشت برای استاندارد سازی شرایط بهداشتی و ایمنی مواد غذایی تأسیس شد. در سال 1990 نام سازمان به NSF INTERNATIONAL تغییر یافت و تا امروز بیش از 80 استاندارد بهداشت ملی را تعیین کرده است. محصولاتی که دارای گواهینامه ی NSF هستند نشان دهنده ی این است که توسط یکی از معتبرترین سازمانهای مستقل تست محصولات، مورد آزمایش قرار گرفته اند. NSF به دلیل تخصص علمی و فنی خود در زمینه بهداشت و محیط زیست بسیار شناخته شده است کارکنان حرفه ای آن شامل مهندسین، شیمی دانان، سم شناسان و متخصصان بهداشت باتجربه گسترده در سازمان های دولتی وخصوصی می باشند.

به صورت منظم بازرسی هایی از محل تاسیسات تولیدی و آزمایش های مجدد از محصولات صورت می گیرد تا اطمینان حاصل شود که آنها همچنان استانداردهای لازم را رعایت می کنند. اگر به هر دلیلی یک محصول نتواند یک یا چند معیار صدور گواهینامه را رعایت کند NSF ممکن است اقدامات اجرایی از جمله توقف تولید محصول، فراخوان محصول، اطلاع رسانی عمومی یا عدم صدور گواهینامه را انجام دهد. این امر باعث شده است که شرکت ها در همه مراحل تولید پاسخگو باشند. 

 

NSF 42

هدف از این استاندارد تعیین حداقل الزامات در مورد مواد، طراحی ، ساخت و عملکرد سیستم های تصفیه آب آشامیدنی می باشد که به منظور کاهش آلاینده های مربوط به زیبایی شناسی (اثرات غیر بهداشتی ) در منابع آب طراحی شده است. اطلاعات مربوط به برچسب گذاری را که تولیدکننده به نمایندگان مجاز و صاحبان سیستم ارائه می دهد و همچنین حداقل تعهدات مربوط به خدماتی را که تولیدکننده باید نسبت به صاحبان سیستم داشته باشد را مشخص می کند.

NSF 42  یک گواهینامه است که بر اساس طعم و بوی آب صادر می شود. فیلترهای NSF 42 قابلیت حذف کلر و ناخالصی های ناخوشایند موجود در آب را دارند.

 

NSF 53

 جهت صدور گواهینامه NSF53 لازم است که تولید کنندگان ظرفیت فیلتر را بیان کنند یعنی مقدارآبی که با عبور از فیلترمی توان  تصفیه کرد را مشخص کنند. ظرفیت فیلتر در مشخصات موجود در دفترچه راهنمای کاربر محصول یا بسته بندی ذکر می شود. همچنین یک فیلتر فقط در صورتی می تواند مجوز NSF 53 را دریافت کند که حداقل یکی از آلاینده هایی که برای سلامتی مضرند را از بین ببرد که  شامل سرب، آرسنیک، جیوه،سموم دفع آفات، علف کش ها، بنزن یا ترکیبات آلی می باشد. فیلتر های آب که دارای استاندارد 53 هستند می تواند غلظت این آلاینده ها را تا 99 درصد کاهش دهند. هنگامی که شما یک سیستم تصفیه آب را با فیلتر استاندارد معتبر NSF 53 خریداری می کنید، می توانید مطمئن باشیدکه طیف گسترده ای از آلاینده ها به طرز چشمگیری از آب شما کم حذف شود.

برای اینکه یک تولید کننده فیلتر گواهینامه NSF را دریافت کند باید یک برگه اطلاعات را ارائه دهند و این سازمان ممکن است آزمایش های خود را بر روی محصولات انجام دهند تا مطمئن شوند فیلترها می توانند آلاینده ها را کاهش می دهند و تنها در این صورت می توانند گواهی را صادر کنند. صدور گواهینامه تضمین می کند که فیلتر آزمایش شده است و شما را در خریدتان مطمئن می کند. استفاده از استانداردها و آزمایشات در خرید فیلتر آب آشامیدنی و دستگاه تصفیه آب اهمیت زیادی دارد.

سازمان NSF استانداردهای بهداشت عمومی، ایمنی و زیست محیطی را توسعه می دهد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مواد افزودنی و آلاینده های مواد غذایی (شیمیایی و میکروبیولوژیکی)
  • تجهیزات خدمات تجاری و خانگی مواد غذایی (طراحی، آماده سازی، ذخیره سازی و محصولات خدماتی)
  • تجهیزات پردازش مواد غذایی
  • کیفیت آب تصفیه
  • مواد افزودنی آب آشامیدنی
  • سیستم های تصفیه آب آشامیدنی
  • آب بطری تجارری
  • دستگاه های درمان خانگی
  • فن آوری نوشیدنی های درمانی
  • استانداردهای آب تفریحی مانند استخر،آب گرم و وان های داغ و تجهیزات مربوط به آنها
  • سیستم های تصفیه فاضلاب (سیستم های تجاری و تصفیه خانه)
  • کیفیت هوا
  • تولید گازهای گلخانه ای و تجهیزات تصفیه
ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل و شماره تماس شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است