ثبت درخواست سریع تعمیر
  • +98-9124433425
  • همه روزه از ساعت 8 صبح الی 10 شب

فیلتر مینرال (مرحله ششم)

تاریخ اخرین آپدیت : 98/07/20 - شنبه

فیلتر مرحله ششم دستگاه تصفیه آب یک فیلتر مواد معدنی است که فیلتر بیوسرامیک یا مینرال نیز گفته می شود که وجود آن در دستگاه تصفیه امری ضروری نیست، طبق استاندارد سازمان بهداشت جهانی دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس بدون فیلتر مواد معدنی هم می تواند آب را کاملا تصفیه کند. فیلتر مینرال برای حفظ مواد معدنی مفید برای بدن مانند بی کربنات، منگنز، کلسیم و منیزیم کاربرد دارد همچنین بو و مزه ی آب را بهبود می بخشد.

بسته به محل و منبع آب، آب شهری می تواند حاوی مقادیر مختلفی از مواد معدنی سالم باشد اگرچه آب نباید تنها منبع مواد معدنی در رژیم غذایی شما باشد با این حال می توان با مصرف روزانه مقداری از این مواد مغذی را دریافت کرد.

فیلترهای آب اسمز معکوس از پرکاربردترین فیلترهای مورد استفاده در دستگاه های تصفیه آب هستند. غشای اسمز معکوس نیمه نفوذ پذیر بوده و قادر به حذف طیف گسترده ای از ترکیبات آب از جمله مواد معدنی سالم است. به دلیل آلودگی بالا، آب اسمز مکعوس اغلب از آب شیر خوش طعم تر و مقداری اسیدی تر است به همین علت در مرحله ی اخر در اکثر سیستم های اسمز معکوس فیلتر مینرال را اضافه می کنند که با این اثرات مقابله کند که با اضافه کردن این فیلتر مقدار کمی از مواد معدنی سالم که در مراحل قبل حذف شده اند به آب برمی گردد.

آیا در طول فرایند تصفیه، مواد معدنی سالم از بین می رود و طعم آب ناخوشایند می شود؟

پاسخ این  سوال بستگی به فناوری تصفیه آب و فیلترهای تصفیه آب مورد استفاده شما دارد. برخی از فیلتر ها مواد معدنی را از بین می برند و برخی دیگر تنها آلودگی ها موجود در آب را حذف می کنند.

این واقعیت که ممکن است مواد معدنی سالم در طول فرایند تصفیه از آب شما حذف شود به دلایل زیرنباید شما را نگران کند :

  • فیلترهایی که مواد معدنی سالم را حذف می کند با اضافه کردن یک فیلتر بیو سرامیک مواد معدنی سالم را وارد آب می کند.
  • منبع اصلی دریافت مواد معدنی روزانه شما آب نیست و نباید باشد بنابراین با رژیم غذایی سالم و متعادل می توانید مقدار مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کنید.
  • بیشتر فیلترهای تصفیه آب مواد معدنی سالم را حذف نمی کنند.

زمان تعویض فیلتر مواد معدنی مینرال

برای داشتن آب سالم و پاکیزه تنها خرید دستگاه تصفیه آب کافی نیست بلکه باید آن را به طور صحیح نگهداری کنید و در زمان معین آن را عوض کنید. یکی از مهمترین مراحل برای حفظ سیستم تصفیه ،تعویض به موقع فیلترهای تصفیه است. فیلتر بهترین سیستم دفاعی دستگاه تصفیه آب شماست بنابراین توصیه می شود کارتریج ها را هر 6 الی 8 ماه عوض کنید همچنین غشای RO را هر 2 سال تغییر دهید. البته این نکته دارای اهمیت است که میزان ناخالصی موجود در آب شما تأثیر بسزایی در زمان تعویض کارتریج ها دارد.

توجه کنید که روی کارتریج ها تعداد گالنی که می توانند تصفیه کنند درج شده است اگر از دستگاه تصفیه برای تولید مقادیر زیادی آب خالص استفاده می کنید، احتمالا ظرف 3 ماه کارتریج از بین می رود. اگر آن را تغییر ندهید فیلتر از آلاینده ها اشباع می شود که باعث می شود آب به خوبی تمیز نشود.

 image hamta web

تعیین زمان توسط شما

 image hamta web

اعزام سریع تعمیرکار

 image hamta web

تعمیرکاران خبره

 image hamta web

با کمترین هزینه

 image hamta web

گارانتی خدمات

 image hamta web

تهیه قطعات مورد نیاز

مقالات آموزشی