عدم کارکرد درست پخش کننده آب در ظرفشویی

6 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
عدم کارکرد درست پخش کننده آب در ظرفشویی
چکیده مقاله :

عدم کارکرد درست پخش کننده آب در ظرفشویی

عدم کارکرد درست پخش کننده آب در ظرفشویی

ماشین ظرفشویی از محبوبترین لوازم آشپزخانه است. ظرفشویی اساسا یک ربات است که ظرف های کثیف را درون آن میچینیم مواد شوینده را اضافه می کنیم سیکل مناسب برای شستشوی ظروف را انتخاب میکنیم وماشین شروع به کار می کند. از قسمت های مهم و اساسی ماشین ظرفشویی بازوهای اسپری کننده آب هستند که آب را به سمت ظروف کثیف هدایت می کنند. درصورت بروز هر مشکلی در بازوها ظروف به درستی تمیز نمی شوند.

اگر بازوهای اسپری کننده ی آب به خوبی آب را پخش نکنند میتواند دلایلی مختلفی داشته باشد. از جمله این دلایل می توان به انسداد بازوهای پخش کننده آب، قرار دادن بیش از حد ظروف در ماشین، نقص سوئیچ شناورپمپ آب، مشکل فشار آب یا شیر آب اشاره کرد. اول باید بررسی شود که ماشین ظرفشویی آب را از شیر ورودی دریافت میکند.

 

انسداد بازوهای پخش کننده آب

در صورتی که بازوها مسدود شده باشند در حین شستشو صدا و نویز زیادی را می شنوید. آب به خوبی اسپری نمی شود و ظروف به خوبی تمیز نمی شوند. املاح موجود در آب باعث گرفتگی سوراخ های موجود در بازوی پخش کننده ی آب می شود. این امر باعث جلوگیری از پخش صحیح و مناسب آب شده و در نتیجه ظروف تمیز نمی شوند. با استفاده از یک سیم سخت یا خلال دندان سوراخ هایی که مسدود شده اند را باز کنید.

 

قرار دادن بیش از حد ظروف

اگر نحوه ی چیدمان ظروف صحیح نباشد حتی بهترین دستگاه نیز عملکرد خوبی نخواهد داشت. قرار دادن بیش از ظرفیت آن باعث میشود ظروف به درستی تمیز نشوند و حتی مانع چرخش آزادانه ی بازوهای اسپری کننده می شود.

 

نقص سوئیچ شناور

هنگامی که آب ماشین ظرفشویی را پر کرد، هنگامی که آب به سطح مشخصی رسید آب قطع می شود. این دستگاه از یک شناور و میکروسوئیچر تشکیل شده است. اگر شناور آسیب دیده یا ناقص باشد، ممکن است آب را قطع کرده و ماشین ظرفشویی با آب پر نشود. این سوئیچ را بررسی کنید و در صورت لزوم تنظیم یا جایگزین کنید.

در هر ماشین ظرفشویی یک یا چند فیلتر وجود دارد که ذرات مواد غذایی را در حین شستشو جدا می کنند.  این فیلترها ممکن است مسدود شوند. درصورت پارگی یا گرفتگی این فیلترها مواد غذایی ممکن است وارد بازوهای اسپری شوند و در کار ان خلل ایجاد کنند.  هر چند وقت یک بار فیلترها را بررسی و تمیز کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که بررسی و حل برخی مشکلات ظاهری کار ساده ای خواهد بود. اما جهت سرویس دهی و تعمیر ماشین ظرفشویی بهتر است با کارشناسان با تجربه تماس بگیرید تا از خسارت های بیشتر جلوگیری شود.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل و شماره تماس شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است