مشکلات رایج در مایکروویو و راهکارهای جلوگیری از آنها

6 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
مشکلات رایج در مایکروویو و راهکارهای جلوگیری از آنها
چکیده مقاله :

مشکلات رایج در مایکروویو و راهکارهای جلوگیری از آنها

مشکلات رایج در مایکروویو و راهکارهای جلوگیری از آنها

وقتی مشاهده شود که مایکروویو به درستی کار نمی کند ممکن است ناشی از مشکلات عمومی مربوط به آن باشد و نیازی به انجام تعمیر مایکروویو نباشد. در اینجا لیستی از مشکلات رایج در مایکروویو را بررسی خواهیم کرد.

 

صفحه لمسی شکسته

اگر دکمه های مایکروویو (پد لمسی) شما کار نکنند، حتی آزار دهنده تر خواهد بود. باید برای رفع این مشکل پنل را باز نموده و تمییز نمایید. اگر مشکل حل نشود باید جهت تعویض آن اقدام نمایید. در صورتی که ابزار لازم یا تخصص کافی برای باز کردن دستگاه را ندارید تیما تکنسین همتا تعمیر اماده ارائه خدمات به شما خواهد بود.

 

صدا و نویز عجیب

در صورت شنیدن صدای جدید و غیر معمول از دستگاه پس از بررسی مشکلات عمومی ایجاد صدا مثل ناهموار بودن صفحه چزخشی حتما باید یا فرد تعمیر کار تماس گرفته شود تا به صورت دقیق مشکل بررسی گردد. ممکن است این صدا به دلیل قرار نگرفتن غذا در مرکز یا قرار دادن بار بیش از حد داخل مایکرویو نیز ایجاد شود. آیا می دانید که با حرکت یا جابجایی تکه های غذایی خود به اندازه ای که یک سوراخ خالی در مرکز صفحه قرار می گیرد کمک خواهد کرد تا یکنواخت تر گرم شوند؟

 

بسته نشدن درب

با بسته شدن درب مایکروویو باید چراغ خاموش شود. اگر از عدم خرابی چراغ مطمن هستید و با بسته شدن درب چراغ خاموش نمی شود، مشکل از درب یا سوئیچ خواهد بود. قسمت نر قفل را بررسی کنید که آیا به درستی عمل می کند یا خیر. در صورتی که از نظر فنی توانایی حل مشکل را ندارید حتما باید برای تعمیر مایکروویو با تکنسین فنی تماس بگیرید تا هزینه ی اضافی به بار نیاورید.

 

سینی نمی چرخد

اگر سینی داخل مایکروویو نمی چرخد در ابتدا بررسی کنید که صفحه و بازوها به خوبی با همدیگر هماهنگ باشند. سپس سعی کنید بازوها را با انگشت خود بچرخانید تا از عدم انسداد آن مطمن شوید. اگر به هیچ وجه نمی چرخد، مشکل می تواند مربوط به غلتک ها باشد.

اگر فقط در هنگام فشار می چرخد ممکن است مشکل از موتور محرک باشد. با شرکت همتا تعمیر تماس بگیرید و مشکل را به ما بگویید ، و ما در صورت نیاز به ارسال یک شخص برای تعمیر مایکروویو به شما کمک خواهیم کرد.

 

عدم ایجاد گرما

اگر همه چیز از مایکروویو شما سرد خارج می شود یا فرایند گرم کردن بیش از حد معمول طول می کشد، احتمالاً مشکل از دیود ولتاژ بالا باشد. در غیر اینصورت، ممکن است مشکل از سوئیچ درب یا اهن ربا (از آهن ربا به عنوان منبع گرما در اجاق های مایکروویو استفاده می شود) باشد. بهتر است برای تعمیر یا تعویض عومل مربوط به تولید گرما با یک حرفه ای تماس بگیرید و لطفا خود را در معرض خطر قرار ندهید.

 

طول عمر مایکروویو

یک مایکروویو با کیفیت بالا ممکن است 10-15 سال کار کند. اگر قدیمی تر از این باشد ، وقت آن است که آن را جایگزین کنید. به یاد داشته باشید که هزینه بیشتر در مایکروویو شاخصه ی خوبی برای نشان دادن کیفیت و طول عمر آن است. و اگر شخص تعمیرکار حرفه ای شما می گوید وقت آن است که آن را جایگزین کنید، به آنها گوش دهید. کار کردن با دستگاهی که پنل های برقی یا سیم کشی معیوب داشته باشد خطرناک است.

 

چه وسایلی را باید تعمیر کنید؟

معمولاً اگر مبلغ بالایی برای یک دستگاه هزینه کردید، حداقل باید با یک شرکت تعمیرکار تماس گرفته و درخواست مشاوره کنید. به علاوه ، تعمیر کردن بهتر از خرید در هنگام بروز مشکل است.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل و شماره تماس شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است