نحوه تمیز کردن داخل لباسشویی

6 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
نحوه تمیز کردن داخل لباسشویی
چکیده مقاله :

نحوه تمیز کردن داخل لباسشویی

نحوه تمیز کردن داخل لباسشویی

بسیاری از ما ممکن است احساس کنیم چون ماشین لباسشویی وظیفه تمیز کردن و شستن لباس ها را برعهده دارد دیگر نیازی به تمیز کردن خود لباسشویی نیست. شما می توانید براحتی با موادی که در منزل در دسترس وجود دارد لباسشویی خود را تمیز و ضد عفونی کنید .هر یک از اجزای ماشین لباسشویی باید به صورت جداگانه تمیز و ضدعفونی شود. چه بسا رعایت نکردن موارد آسان و ابتدایی در طولانی مدت به لباسشویی صدمه زده و منجر به تعمیر ماشین لباسشویی شود

قسمت هایی از ماشین لباسشویی که نیاز به تمیز کردن دارد:

  • فیلتر لباسشویی
  • لاستیک درب لباسشویی
  • محفظه جا پودری لباسشویی
  • دیگ ماشین لباسشویی

 

فیلتر لباسشویی

فیلتر یکی از قسمت های مهم ماشین لباسشویی است که در فواصل زمانی مشخص باید تمیز شود در غیر این صورت کارایی خود را از دست می دهد و ممکن است فرایند تخلیه با مشکل مواجه شود و گاهی ممکن است که روشن نشود. برای تمیز کردن فیلتر لباسشویی باید در نظر داشته باشید که لباسشویی خاموش باشد و از پریز خارج شده باشد. فیلتر جلویی، پایین لباسشویی قرار دارد که در داخل آن یک پمپ وجود دارد. اگر فیلتر وجود نداشته باشد اشیای خارجی مانند دکمه ،سنجاق و... به داخل پمپ می رود و باعث متوقف شدن پروانه پمپ و همچنین سوختن الکتروموتور می شود. برای تمیز کردن فیلتر جلویی ماشین لباسشویی ابتدا درب روی فیلتر را باز کنید و فیلتر را به طرف چپ بچرخانید سپس آن را به سمت بیرون بکشید تا فیلتر را از جای خود خارج کنید. پس از اینکه فیلتر را بیرون کشیدید ان را کاملا تمیز کنید و بشویید.

علاوه بر فیلتر جلویی یک فیلتر دیگر در قسمت پشتی قرار دارد که نیاز به تمیز کردن دارد. اگر آب به داخل دستگاه وارد نشود یا خطایی با این مضمون نمایش داده شود باید فیلتر پشتی لباسشویی را تمیز کنید. جهت تمیز کردن این فیلتر ابتدا باید سیم لباسشویی را از پریز بیرون بکشید سپس لوله های آب سرد و گرم را از پشت دستگاه جدا کنید. پس از آن فیلترها را جدا کنید و با پاک کننده و سرکه کاملا تمیز کنید. پس از شستشوی کامل و خشک کردن فیلترها می توانید آن را در جای خود قرار دهید.

 

لاستیک درب ماشین لباسشویی

پس از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی مقدار زیادی آب در لاستیک درب آن جمع می شود و محیط مناسبی را برای  رشد باکتری ها و کپک را فراهم می کند و از شایع ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر ماشین لباسشویی پیش بیاید و علاوه براین که حالتی ناخوشایند و زشت دارد برای سلامتی نیز مضر است. برای جلوگیری از این مشکل پس از هر بار شستشوی لباس ها با یک حوله یا پارچه ی خشک لاستیک درب را خشک کنید با این کار از بوگرفتن داخل لباسشویی نیز جلوگیری می شود.

محیط های مرطوب مستعد پرورش کپک است پس از شستشو درب ماشین را باز بگذارید و اجازه دهید محیط داخل به خوبی خشک شود.

 

محفظه جا پودری

برای تمیز کردن محفظه ی جا پودری ابتدا باید آن را به آرامی از جای خود خارج کنید سپس با استفاده از یک مسواک یا اسکاچ محفظه را شستشودهید همچنین می توانید برای تمیزکردن و از بین بردن بو از سرکه نیز استفاده کنید. پس از آن که محفظه خشک شود می توانید آن را در جای خود قرار دهید. سعی کنید از پودر ماشین لباسشویی استفاده کنید زیرا مایع های شوینده در محفظه باقی می ماند و از بین نمی رود.

 

دیگ ماشین لباسشویی

بعضی ازمدل های ماشین لباسشویی دارای برنامه شستشوی لگن  یا محفظه ی شستشوی لباس ها می باشند و به سادگی می توان با زدن دکمه ی مربوط به برنامه، لگن لباسشویی را تمیز کرد. در مدل های دیگر که مجهز به این سیستم نیستند راه های دیگری برای تمیز کردن محفظه ی شستشو وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از جوش شیرین و سرکه می باشد. می توانید نصف پیمانه سرکه سفید را داخل محفظه مواد شوینده و نصف پیمانه جوش شیرین را داخل محفظه ی دیگ بریزید و برنامه شستشو را اجرا کنید. با این کار علاوه بر این که سوراخ های دیگ کاملا جرم گیری و تمیز میشوند سرکه نیز باعث از بین رفتن باکتری های موجود در لباسشویی می شود و همچنین بوی بد داخل لباسشویی را از بین می برد. البته می توانید این چرخه را فقط با استفاده از سرکه انجام دهید.

نکته : به منظور از بین بردن باکتری ها و جرم های موجود در لباسشویی پس از گذشت یک الی دو ماه  در دمای بالای 60 درجه لباس ها را بشویید تا محیط درون لباسشویی ضد عفونی شود زیرا در دمای پایین تر باکتری ها از بین نمی روند.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل و شماره تماس شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است