علت شنیدن سر و صدا از یخچال فریزر

6 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
علت شنیدن سر و صدا از یخچال فریزر
چکیده مقاله :

علت شنیدن سر و صدا از یخچال فریزر

علت شنیدن سر و صدا از یخچال فریزر

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که یکدفعه بدون اینکه یخچال شما مشکلی از قبل داشته باشد صداهایی از یخچال بشنوید. صدایی مثل برخورد کردن پره های پروانه فن به بدنه یخچال یا اینکه احساس کنید یخچال بدون برفک شما، برفک گرفته باشد و یخ اطراف قفسه ها و مواد غذایی را گرفته باشد و صدایی شبیه برخورد پروانه فن به یخ را بشنوید. برای پی بردن به حل این مشکل پیشنهاد میکنم این نوشتار را تا انتها بخوانید.

اگر یخچال شما از سری یخچال های جدید بدون برفک است احتمالا یک کویل کندانسور دارد که توسط یک فن یا پروانه خنک می شود. کار اصلی فن به حرکت درآوردن هوای درون یخچال است و گردش هوا توسط پروانه به دو دلیل انجام می شود.

  1. خشک کردن آب جمع شده در محفظه تخلیه تا از یخ زدگی آب داخل محفظه جلوگیری کند.
  2. خنک نگه داشتن سیم پیچی کویل کندانسور

به عبارتی موتور فن به طور همزمان مانع از یخ زدگی محفظه تخلیه شده و حرکت چرخشی دارد تا سیم پیچی کندانسور را خنک کند. به همین دلیل یک نقص در موتور پروانه باعث می شود که یخچال شما به صورت مکرر خاموش و روشن شود و یا یخچال خیلی گرم و یا خیلی پر و سرو صدا عمل کند. موتور فن کندانسور در قسمت پایین نزدیک پشت یخچال قرار دارد و به راحتی می توانید آن را از کمپرسور جدا کنید. با جدا کردن برق از یخچال و محافظ پشت آن بازرسی خود را شروع کنید.

با دقت اطراف فن و موتور پروانه فن را بررسی کنید تا اگر زباله و یا شی در آن گیر کرده باشد و مانع حرکت پروانه شده باشد آن را جدا کنید. به طور مرتب اطراف موتور را بررسی کنید و اطراف آن را تمیز کنید و این اقدام را تبدیل به یک عادت کنید چون به بهبود عملکرد اجزای کندانسور و کمپرسور کمک می کند.

با دقت ساییدگی موتور یا تیغه ها را بررسی کنید هر نوع نشانه از خرابی موتور و یا پره ها را جدی بگیرید. اگر تیغه ها و یا خود پروانه فن آسیب دیده اند آن را عوض کنید و در صورت مشاهده فرسودگی و ساییدگی روی موتور با تعمیرکار مجاز تماس گرفته چوت تعمیر و تعویض موتور در خانه مجاز نیست و باید در تعمیرگاه و زیر نظر تکنسین مجرب صورت پذیرد.

گاهی ممکن است سر و صدا مربوط به فریزر یخچال شما باشد و صدا را از آن قسمت بشنوید که در آن صورت مشکل مربوط به فن تهویه هوا می باشد و احتمال یخ زدگی پروانه فن و یا موتور فن وجود دارد و این مسئله باعث گرمتر شدن یخچال از حد معمول می شود و احتمالا فرایند یخ زدگی بیشتر طول بکشد.

ابتدا یخچال را از برق بکشید و درپوش روی فن را جدا کنید با دقت به پروانه فن و موتور فن نگاه کنید؛ آیا نشانه­ای از یخ زدگی روی آن دیده می­شود؟ اگر اینطور باشد فرایند تهویه و یخ زدگی یخچال مشکل دارد.

اگر به پره های فن خسارت وارد شده و یا پیچ های آن شل هستند نیاز به تعویض فن آسیب دیده و یا فرسوده دارید. محور حرکت موتور را نیز بررسی کنید اگر آزادانه حرکت نکرد باید به یک موتور جدید فکر کنید. اگر علت سر و صدا هنوز برایتان مشخص نیست تلفن را بردارید و با تکنسین های مجاز تیم همتا تعمیر تماس بگیرید و علت سر و صدا را از او جویا شوید. در صورت نیاز به تعمیر یخچال و یا تعمیر ساید بای ساید و یا حضور در منزل تکنیسن برای بررسی کلی، تیم همتا تعمیر مشاوره لازم را به شما خواهد داد.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل و شماره تماس شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است