نکاتی در مورد تعمیر ماشین ظرفشویی

5 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
نکاتی در مورد تعمیر ماشین ظرفشویی
چکیده مقاله :

نکاتی در مورد تعمیر ماشین ظرفشویی

نکاتی در مورد تعمیر ماشین ظرفشویی

هر روز به آشپزخانه وسایل برقی جدیدی اضافه میشود که علاوه بر رفاه و آسایشی که به همراه می آورند باعث سرعت در انجام کارها هم می شوند و سرآشپزها هم از آنها به خوبی استقبال می کنند. یکی از لوازم برقی که در آشپزخانه های مدرن جای خود را به خوبی باز کرده است ماشین ظرفشویی ست. اما گاهی اوقات آنطور که انتظار می رود ماشین ها کارها را انجام نمی دهند و دچار مشکلاتی کوچکی می شوند.

در این نوشتار سعی داریم برخی از نقص هایی که ممکن است دچار ماشین ظرفشویی شود مورد بررسی قرار دهیم و شما را با چگونگی رفع این مشکلات آشنا کنیم. خراب شدن ماشین ظرفشویی برای خیلی‌ها مثل یک کابوس است. ظرف‌ها باید هر روز شسته شوند و یک ماشین ظرفشویی خراب باعث می‌شود آشپرخانه‌تان زیر انبوه ظرف‌های کثیف مدفون شود. مشکلاتی از قبیل نشتی آب، تمیز نشستن ظرف‌ها یا پر نشدن با آب، حتما شما را به این فکر وحشتناک می‌اندازد که باید با ماشین ظرفشویی‌تان خداحافظی کرده و یک مدل جدیدتر بخرید.

اما نگران نباشید، خیلی از مشکلاتی که پیش می‌آید را می‌توان صرفا با تعویض کردن قطعات خراب و یا حتی تمیز کردن دستگاه به سادگی انجام داد. ابتدا سری به بازوی آبپاش بزنید این بازو آب را در دخل ظرفشویی اسپری می کند آن را برداشته و سوراخهای آن را تمیز کنید برای این کار می توان از مسواک و یا سیم مفتول استفاده کنید. اگر هنوز بازوی آبپاش تمیز نشده است می توانید از سرکه سفید استفاده کنید؛ بازو زا به حمام برده و در مقداری سرکه سفید به مدت 30 دقیقه بگذارید تا رسوبات سوراخها باز شود.

با برداشتن آبپاش به فیلتر ماشین نیر دسترسی پیدا می کنید درپوش را بردارید و فیلتر را تمیز کنید با یک مکنده هر نوع زباله­ای که داخل فیلتر است بیرون بیاورید و یا می­توانید از آب داغ برای تمیز کردن فیلتر استفاده کنید. این نکته را اضافه کنم اگر می­خواهید طول عمر ماشین ظرفشویی خود را بالا ببرید به صورت ماهانه آن را چک کنید تا از گیر کردن هر نوع ظایعات غذا در آن جلوگیری کنید. شناور ظرفشویی را بررسی کنید اطمینان حاصل کنید شناور آزدانه حرکت کند.

یکی از دلایل تمیز نشدن ظرفها کمبود آب در داخل ظرفشویی می باشد در صورتی که شناور به درستی عمل نکند و میزان آب را در داخل مخزن آب به درستی نشان ندهد آب کافی برای تمیز شدن ظرفها در دسترس نمی باشد. پس برای اطمینان بیشتر در صورت جدا شدن شناور آن را جدا کنید و تمیز کنید.

برای این کار ازیک مسواک کهنه استفاده کنید. با مخلوط سرکه سفید و جوش شیرین تمان محفظه ماشین ظرفشویی را تمیز کنید تمام اطراف پیچ­ها گوشه و کناره ها را با مسواک بشویید. شیر ورودی آب را کنترل کنید و در صورت نیاز آن را تمیز کنید برای این کار آب را از شیر اصلی قطع کرده و ماشین را از برق جدا کنید؛ پیچ های شیر را باز کرده و شلنگی که آب را به داخل ظرفشویی هدایت می کند جدا کنید در صورت مشاهده رسوب آب روی پیچ و شیرآب آن را تمیز کنید.

پوسیدگی شلنگ را نیز بررسی کنید در صورت نیاز به تعویض آن اقدام کنید. دریچه های ورودی ماشین ظرفشویی اگر شروع به خرابی کنند، گاهی اوقات صدا میدهند. اگر این مورد را شنیدید ، شیر را تعویض کنید. هشدار: در صورت بازدید کلی از ماشین ظرفشویی متوجه علایم فوق نشدید و یا با تمیز کردن موراد فوق ماشین شما هنوز ظرفها را تمیز نمی کنید؛ دست نگه دارید تلفن را بردارید و به مرکز تعمیر و خدمات ماشین ظرفشویی زنگ بزنید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل و شماره تماس شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است